Alla inlägg under april 2010

Av Emma Westin - 30 april 2010 20:55

   och den firar jag hemma med mamma och elin, mamma tyckte att vi skulle gått ner till brasan men eftersom hon inte är den snabbaste typen, så tyckte elin att hon kund börja knalla medans vi red, men sen insåg vi att vi inte skulle hinna, eftersom att folket i svartå skjuter raketer på valborg måste vi va hos hästarna då dom inte uppskattar svartåborna när dom skjuter :D


idag red jag bara på parino då åskar har tappat den andra skon nu oxå, förhoppnings vis fixar min pappa det imorn. sen skulle han behöva sko parino oxå, jag tror att alla behöver nya pjuk..

och jag och elin red ganska länge idag, och det uppskattades av pollarna, goofy var gaaaaaaaaaaaalen :D


på söndag ska jag tävla tror jag red runt tio, och förhoppningsvis kommer jag hem i tid..  och jag hoppas han sköter sig!!


nu ska vi fodra tottisarna, vi hörs emma ;)




Av Emma Westin - 29 april 2010 21:41

ah, hej :)

nu har jag precis kommit in efter att ha kört ner havre till grannen, vart ute och sprungit med elin, fast jag gick sista biten bå det rev i halsen när jag andades och det börja smaka typ blod :S  och om ni bara visst hur mkt jag älskar att gå, det är så skönt när det drar när man känner att man rör på sig, det är lite mera Mmmmmm i livet det. sen har vi fodrat hästarna. och vart ute en sväng med hundarna. mamma är ju som sagt hemma nu, men hon kan typ inte göra nått, så jag och elin får typ fixa lika mkt iaf, men det är iaf skönt att hon är hemma nu , allt blir så mkt lättare då.

förut red jag på parreman, och han var mkt, duktig, skulle göra serpentiner i galopp och banan där uppe är så smal, så han tyckte det var bättre att byta, men efter ett tag fattade han grejen :) han är så duktig, och det är så himla kul för det har verkligen blivit så stoooooooooooooooor  skillnad, och det är så kul, för jag har gjort allt jobb helt själv, mama har hjälpt mig nån gång, men annars är dte made by emma westin, eller man kanske inte kan skriva så... :D

och ponny king of thunder har tappat sin sko nu, så pappa får sko hnm när han kommer hem på lördag = han får en slapp vecka, men det kan han behöva för han är ju trots allt bäst


nu ska jag hoppa in i duschen. för att sen hoppa i säng, eller jag ska inte hoppa i sängen men jag ska lägga mig i den och sova, vi hörs imorn, Emma


  



Av Emma Westin - 29 april 2010 20:31

bra fråga, nu ska jag ut och dra fram moppen för at åka ner med en hink med havre till grannarna.

vi hörs senare, Emma

Av Emma Westin - 29 april 2010 10:59

hejhejhej

trött som fan.  både idag och igår, så jag orkade inte blogga igår. men igår iaf så kom mamma hem, hon tyckte inte att vi hade städat så himla bra, men lite hade vi gjort, vi dammsög och plockade bort kläderna... sen kom nån tant och skulle höja hennes säng... så nu kan man säga att det är slut på friden. eller nått sånt, men iaf, är dte skönt att hon är hemma.


är hemma idag oxå, men imorn ska jag gå till skolan, så jag får lite vettigt gjort,

nu ska jag läsa ridsport, vi hörs Emma

Av Emma Westin - 27 april 2010 21:07

nu ska jag och elin ner och fodra och gå ut med hundarna. sen ska vi krypatill kojs.

pratade med mamma för ett tag sen, ganska länge,om typ allt och inget.

imorn åker jag och elin dit, och snart får hon förhoppnings vis komma hem till oss.

vi hörs imorn, godnatt Emma

Av Emma Westin - 27 april 2010 19:31

okej, jag kanske skulle ha gjort min syster och pappa sällskap när dom sov, för nu är jag riktigt trött, fast om jag hade sovit som dom, då hade jag inte kunnat sola, och säkert inte kunnat sova ikv.. så vi får väl se hur det går för elin när hon ska sova ikv.

nu har jag nyss lagat mat, djungelgryta - mycket god!

det här är kvar att göra innan klockan är allt för mkt.

ta in tvätten

dammsuga

hoppa in i duschen

fodra hästarna

gå ut med hundarna

sova


innan kvällen är slut ska ni förhoppnings vis få filmen på parino och lite nya bilder.

nu ska pappa precis åka till jobbet, och kommer inte hem förens på torsdag.


imorn är både jag och elin hemma, vi ska ta bussen till mamma, och sen fixa allt, sen går elin till skolan på torsdag och jag är hemma då, sen går vi till skolan båda 2 på fredag.

ganska skönt med lite "ledigt" från skolan, men jag hade hellre sätt att allt va som det ska vara.


nu måste jag börja, annars hinner jag aldrig.

vi hörs, Emma


  

Av Emma Westin - 27 april 2010 15:15

idag skulle jag ha gått till skolan men av olika anledningar är jag hemma idag och imorn, troligt vis på torsdag med.

iaf, elin och jag fixade stallet och hundarna imorse, sen kom pappa så skulle vi åka och handla så jag och elin har lite mat hemma oxå skuulle pappa besiktiga lastbilen. nu har jag precis kommit in för solen gick i moln, jag satt ute på baksidan och solade, vill ju inte att nån stackare ska åka i diket bara för att jag råkar blända den (a'


allt är klart istallet, får se om jag rider parino idag eller inte, det är så sabla tråkigt att rida själv och elins hästar ska vila idag.. åskar ska oxå vila pga av skorna...

en som sagt vi får se. idag kommer inte vi kunna åka och hälsa på mamma, eller det beror på när pappa vaknar, han sover nu för han ska jobba inatt igen,

just nu ligger både han och elin och slaggar, pappa i sängen och elin på soffan.


nu ska jag göra nått vettigt, jag är sjukt sugen på nånting gott, fast å andra sidan såg jag när jag solade hur tjock jag är... dags att banta emma. annars blir det vassen för dig i sommar, och det vill jag juu inte, fast jag kan ju lika gärna sola hemma, för jag badar typ ändå inte, fast det är inte samma sak hemma som på stranden. så nu ska jag hård banta.


vi hörs, Emma


  


Av Emma Westin - 26 april 2010 20:50

hejsan :)


nu är det snart dax för mig och min syster att gå ner och fodra hästarna, gå ut med hundarna göra oss klara för sängen och sen sova. inatt är vi alone home, pappa jobbar natt och mamma är fortfarande kvar på sjukhuset... idag har hon blivit magnetröntgad, fast hon har inte fått svar än. efter skolan idag så kom pappa och elin och hämta mig så åkte vi till mamma. det kan inte vara kul att ligga så där som hon gör, framför allt när hon knappt kan röra sig. och nu delar hon rum med en tant och 2 kärringar, den ena kärringen skulle få åka hem idag, och den andra gaggade hela tiden och frågade om det va hemtjänsten som kom.. sen snackade hon i telefon 24/7 så mamma tyckte hon va lagomt jobbig. fast jag tror att hon och tanten är lite små "polare". det är ju lite bra, att hon kan snacka med nån, annars blir det ganska boooooring...

men iaf...


igår var jag och elin på tävling  med morfar, han körde dit oss, men det var inte samma sak när inte mamma är med. det där lilla gnabbet som alltid blir, den där som alltid styr upp, den där som alltid har koll på tid, den som har koll på allt, men det gick utan dig mamma, fast det var inte alls samma sak, det var lixom inte en tävling vi va på, vi saknade dig, och det gör vi nu med, det är så konstigt, för nu måste jag göra massa saker som jag aldrig tänker på att du gör.

det är så tomt hemma utan dig, jag vill bara att du ska komma hem. hem till oss, det känns så fel att du ligger där, att du ska sova helt ensam på ett sjukhus, det känns så fel, snälla bli frisk, vi behöver dig! <3


imorn ska jag till skolan och sen ska jag nog till mamma en sväng, för att sen åka hem och rida, varjefall på parino, för åskar måste skos. jag tror att han kommer tapp en baksko imorn... men jag hoppas den sitter kvar.


den här veckan kör jag och elin rullande schema på att vara hemma från skolan, efter som pappa jobbar natt och sover hela dagarna och mamma inte är hemma så måste vi fixa satllet på mornarna och ge dom lunch, osvosv, ni tycker säkert herre gud att vi är hemma, men pröva själva så får ni se. så imorn är elin hemma sen är jag hemma onsdag och torsdag, fredag vet vi inte hur det blir med en..

sen hoppas jag att mamma får komma hem snart, även fast hon inte kommer att kunna göra ett piss. men bara att ha henne hemma, och att höra det där speciella mamma tjatet, jag saknar det faktiskt lite. du har varit borta för länge nu, snälla  bli bra och kom hem. jag saknar dig, hundarna saknar dig, hästarna saknar dig. mamma jag älskar dig! <3


vi hörs, emma


  

Ovido - Quiz & Flashcards