Alla inlägg under juni 2010

Av Emma Westin - 30 juni 2010 23:15

nummer 1. igår skulle jag hoppa på goofy, eller hoppa och hoppa, skutta nått språng medans elin hoppa åskar. det slutade med att den vandrande fläskkotletten stanna och jag hoppa själv, krashade in i ett hinderstöd och landa rakt på svanskotan. det gjorde så hääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär ont! och inte nog med det, min sko fick sig oxå en flygtur, utan mig! den ramla av min fot och tog en egen repa, landa några meter bort, och så klart kan inte min syster känna med känsla så hon as garvar åt den. hon ska ha stryk! nej men vi garva åt den allihopa.

fast nu mår jag bättre, kan gå ganska bra, det är en nedra tur för tjockisen att han är söt! :D


nummer 2. parino va på åter besök hos atg idag, och det såg riktigt bra ut, så nu ska han börja sättas igång lite sakta men säkert, wiiiiihooo :D


nummer 3. nu ska jag gå och duscha och sen gå och sova, hoppas att jag i natt kan få sova hela natten. det va ett tag sen jag fick det... vi hörs, godnatt


  

Av Emma Westin - 29 juni 2010 10:47

Elin kommenterar: KÄFTEN OM GOOFY EMMA, HAN HAR OCKSÅ KÄNSLOR.
han e alldeles smäcker och fin, det är bara magMUSKLER , inte fettttt !

svar till elin: jag säger ju det, du behöver glasögon! magmuskler kanske han oxå har, men det var ganska konstigt att han fick så många när han gick ut och käka gräs. hmm, fast det kanske är jag som har fel!


Angelica kommenterar: och du kollade på mamma mia :DDDD

svar till angelica: ja det gjorde jag, 2gånger under natten, jag vaknade och det va så jävla varmt! och vet du, när jag inte kunde sova kl halv 5 på morgonen och jag hade tittat på mamma mia 2 gånger så gick jag ner och hämtade ett äpple och tittade på typ robinson fast på engelska, sen somnade jag :D

ett tips till er som inte kan sova om nätterna.



Av Emma Westin - 28 juni 2010 23:07

hur mkt som helst, det är varmt och man kan vara ute hur länge som helst typ, fast efter ett tag kommer det massa knott bara... men på dagarna är det helt underbart. men man blir ganska trött av att ha vart i värmen hela dagen. det tycker donna med, hon är helt slut och har sovit ett bra tag.


idag har jag och mamma gjort klart hagen. vi har ätit glass och solat oss, ridit och plockat smultron, spelat kort och ätit ost & kex.

mamma red åskar och jag flying & mini ungen och tog minitjockisen = gluffgluff. en liten lätt beskrivning på hnm = en vandrande bakadpotatis med tandpetare till ben och ett huvve. haha, nej men har är gullig och alldeles lagom som han är våran lilla goofy.


imorn vet jag inte vad som händer, hoppas på något kul.

nu ska jag göra mig redo för sängen och sendan krypa ner och slå på en film,.

godnatt,

  


  

det är tur att hunden och hästen är bäst!



Av Emma Westin - 27 juni 2010 23:18

nej, och inte i spel heller. jag förlorar jämt  när vi spelar bissmark, det borde betyda att om jag har otur i spel så borde jag ha tur i kärlek, men det har jag inte heller? den där killen med det lilla extra som jag vill ha dyker aldrig upp. nån stans måste du ju finnas, jag väntar... :D


idag har jag inte gjort nånting speciellt. har fixat med den nya hagen och förhoppningsvis är den klar imorn. eller inte förhoppningsvis, den är det. då blir hästarna glada! vädret har ju varit på topp idag vilket inte gjorde någon skada när jag har vart ute hela dagen, stekande sol hela dagen betyder att det är ganska skönt att komma in sen.


när mamma och jag skulle handla förut så var nästan allting slutsålt. brödet var slut, frukten var sluta, det var ganska fånigt faktiskt. för brödhyllorna var helt tomma... ni ska få se en bild när jag orkar ladda över den till datan...


veckan som kommer händer det nog inte speciellt mkt, på onsdag ska parino på åter besök till ATG. och på lördag ska elin tävla. det är väl det ända, annars tar jag dagen som den kommer. ganska skönt faktiskt, det är ju trots allt sommarlov.


nu ska jag ta min hund och krypa ner i sängen. vi hörs,

  



Av Emma Westin - 26 juni 2010 23:17

och det är inte kul. jag orkar knappt hålla ögonen öppna. men jag har inte sovit alls bra på flera nätter.


idag iaf så har jag ätit seriöst sveriges godaste jordgubbstårta, mumsmumsmumsmums på den!

sen har jag och mamma vart nere och fixat lite i ena hagen, hämtat tråd så att minihästarnanu har fått en ny hage, = glada minisar.

sen har jag ridit på flying och elin på åskar, hade lite markarbete, gick helt ok!


asså jag vet inte vad jag ska skriva om här på bloggen, kom med förslag.


nu ska jag gå och lägga mig, vi hörs

  

Av Emma Westin - 25 juni 2010 23:15

men det blir somsagt inte alls lika mkt bloggning nu på sommaren, jag hinner/orkar inte...


idag är det midsommarafton och den har vart ganska bra, utan regn. lite blåsig på kvällskvisten bara.


red åskar på ridbanan förut, gick heltokej, sen fick jag min syster att sitta upp i dressyrsadel. fast hon kortade läderna ganska mkt, men hon red, och det gick riktigt bra, gjorde det mesta och det bästa av allt, hon tyckte det var roligt, jag har alltid trott att det bor en dressyr ryttare i henne, och idag har hon bevisat en bit av den. nu ska jag bara få henne att fatta att hon kan.


dom andra djuren mår bra, donna är världens mest älskade hund, jag är så otroligt glad att just jag har en hund som henne, att jag har just donna!

bianca och felix är super gulliga och myser ganska mkt!

fiffi äter upp mammas pelargoner, = ganska arg mamma. men hon var väl hungrig :)


imorn vet jag int evad som händer, men det återstår och se,

om inte annat kan jag njuta av mitt älskade sommarlov.


nu ska jag sova, vi hörs, ska förbättra min bloggning jag lovar!

  


Av Emma Westin - 24 juni 2010 12:27

inte alls lika mycket datasittning som annars. finns både för-, och nackdelar med det, mest fördelar om jag tänker efter :)


igår när jag satte mig för att blogga så hängde sig datan och allt försvann = jag orkade inte skriva om allt!


men igår hände inte speciellt mkt, elin hoppade åskar, och det gick super duper bra, dressyrponnyn som hoppar bra mycket bättre än vad endel hopponnysar gör!

vi vill om du vågar!

bäst är han! <3


nu ska jag göra lite nytta, vi hörs,

  


  

världens finaste donna!

Av Emma Westin - 22 juni 2010 23:18

jag bloggar imorn ist.

nu ska jag gå och lägga mig, vi hörs, godnatt

  


Ovido - Quiz & Flashcards