Alla inlägg under november 2009

Av Emma Westin - 30 november 2009 20:51

hej   


idag vaknade ja. gud vad skönt det var att få sova. som sagt var ju i globen igår gick upp kl 4 och åkte kl kvart i 5. våran    var helt klar bäst! värstasuper sanbbt gick den, åkte hem runt 10, och jag som alltd sover i bilen kunde värkligen inte sova. jag vet inte, och jag sov inte på vägen dit heller, jag lixom blundade bara. så ja jag var lagomt trött efter att ha vart vaken i 22 timmar.. men kul hade jag iaf, det är tack vara angelica bästa vän gustafsson! och alla andra förståss.


så idag blev det alltså ingen skola för min del, tack för det vill jag lova. jag och elin red ut på parino och flying, och min häst var nästintill galen, jag kunde inte galoppera på hnm, han bocka drog ner huvvet, drog tyglarna ur handen på mig så jag åkte fram, och då passar han på och kickar, super kul tyckte han det var, men jag höll på att åka av. haha   

men jag älskar hnm för det!  

sen gick jag och elin ut på en liten härlig promenad med åskar och goofy, det är ju tur att det är sååååååååååååååå himla vakert väder i sverige hela tin. vi gick i strålande    och 25 grade varmt. jag längtar nästan lite efter regnet så att blommorna kan få se ut så här ett tag till    jag vill inte att dom ska    och dö bara för att solen skiner helatiden...  eller inte...


idag har jag    min syster,   musik och imorn ska jag    för lina.

nu ska jag fodra, sen sova, godnatt   

Av Emma Westin - 28 november 2009 09:54

heej


idag blir det en sån här stor fixar dag.


nu är klockan 10 och så häs ser dagen ut för den som undrar

mocka och byta vatten

göra höpåsar

slänga skräp med mamma

handla

rida

baka lussebullar

duscha

kolla globen

sova tidigt


intressan va?

imorn ska jag upp kl 4, tjohooo


aja, nu måste jag börja så jag hinner med allt

vi hörs,

Av Emma Westin - 27 november 2009 21:23

heej :)


full pott till mig asså


idag har det inte hänt så mkt, ingen skola blev det idag..

red ut på åskar, gick skit bra, han är hur fin som helst asså, älskade ponny skrutt

sen fick parino gå på ett tandläkar besök, och det behövde han, så förhoppnings vis blir det lite lättare..


red åskar på mammas jobb igår, och ponny var underbar, bäst helt enkelt!


imorn vet jag inte vad som händer, men på söndag så ska jag åka till gloooooooooooooben,  


nu ska jag, mamma och elin fodra hästarna, så vi hörs imorn (:


pussssssssssssssss  

Av Emma Westin - 26 november 2009 17:20

heeej =)


här kommer några gamla bilder som jag hittade på min gamla data  


     


nu ska jag laga mat.

vi hörs   , Emma 

Av Emma Westin - 25 november 2009 20:43

hej mina gulliga vänner!


jag börjar med att berätta om P&J som var i söndags, det gick kalasbra hade lite dålig galopp in i kombinationen, så fick ett ner ut, men jag är jätte nöjd, för han var super duktig. Skrattande och elin vann Km på flying, elin red super bra!

sen det bästa av allt, är att elin var tvungen att gå in i Km på parino, 120 cm.. super kul var det, för hon behövde bara gå in och hoppa ettan, men hon hoppade enda till 5:an Flört jag är super stolt över min häst!


sen i tisdags, då tränade jag för lina på min älskade ponny! och han var super fin! och jag menar värkligen super fin. finns ingen ponny som du åskar!


idag regnade det ju som vanligt så jag mamma och elin red varsinna hästar, ut det var inte det mysigaste kan jag lova, men vad gör man inte för sina älskade!


nu ska jag kolla på tv sen fodra hästarna, vi kanske hörs imorn..

puss Kyss


Av Emma Westin - 21 november 2009 19:52

hej och hå i det blå Glad


idag var det ju som sagt tävling med elin i mjölby Skrattande


först ut var goofy i en LB, elin red lite mesigt, och han stannade in i kombinationen, men annars gick det hyffsat.

goofy LA, elin red mkt bättre nu, mkt bättre tryck och var på hnm hela tiden, och det lönade sig, hon vann den klassen, och jag tror det måste vara min coaching när vi gick banan, in i minsta detal talade jag om hur hon skulle rida, tummen upp till mig asså Glad


sen flying, LA gick bra, fick ett pet i omhoppningen blev en lite miss i kommunikationen.. men hon blev placerad 6 iaf (:

MSV B, 4 fel elin släppte en milimeter sekund för tidigt, och då åkte

bommen.... men hon vann ändå, ingen nolla och de andra hade stopp. 


hon har sån jävla tur min syster, eller så är det för att jag är världens bästa hästskötare! jag tror på det andra :)


imorn är det P&J och jag ska bara gå noll (:

nu ska jag göra nått kul, ha det bra!

puss emmaKyss

Av Emma Westin - 20 november 2009 22:41

heej :D


här kommer ett inlägg bara för att angelica BV gustafsson ska veta att jag lever Skrattande


då kan jag ju passa på att blogga lite oxå.


idag skulle klassen till stockholm på studiebesök på dramaten, det började med att jag vaknade inatt och mådde skit illa, sen försov jag mig med, mamma kom upp kvart över 8 och bussen gick 8, hej då klassen ses på måndag, och jag som faktiskt ville med.. suck Rynkar på näsan


aja, så jag åkte med mamma & pappa till kga, köpte tapeter till hallen, hämta elin.

sen skulle vi rida, parino och flying, ut i skogen, gick bra. pigga som jag vet inte vad..

red åskar och goofy sen pigga och glada var de (:


imorn åker jag mamma elin flying och goofy till mjölby, elin ska tävla, hoppas det går bra.. :D

på söndag är det P&J Glad

på måndag vilar båda mina älskade.

på tisdag ska åskar och jag träna för lina.


jag vill inte att angelica ska flytta :(

jag måste ringa till den skolan och säga att dom inte kan ta in henne. för då kommer jag dö av sorg.  don´t forget I love U girl <3



puss, Emma Kyss

Av Emma Westin - 18 november 2009 20:58

hej igen Glad


här kommer ett litet inlägg från en super trött emma westin!

jag vet inte vad jag gör men jag är helt slut hela tiden, jag går och lägger mig mellan havl 10 och 11, och går upp 6 en dag i veckan, det tycker jag kroppen ska klara av, men jag somnar typ helatin iaf... xD

nu ska jag sluta tjata om min sömn Skrattande


idag har det inte hänt ett skit typ, skola först, sen jobba, hem och sen har jag typ suttit här... det regnar ju så uttahelvette hela jävla tiden så hästarna ville värkligen inte gå ut igen efter att de hade kommit in från hagen. det slapp dom med! Flört


jag och mamma lagade super smarrig middag Glad nudlar och wokat, *mums* var det (:


imorn ska jag till doktorn och vi får se vad han säger.. nu ska jag gå och fixa mig för att sedan gå och lägga mig.

godnatt, en trött emma Kyss



Presentation


Satsande dressyrryttare.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards